HERNA: Hry Mateusze Skutnika

28. prosince 2009 v 21:46 | Oqapo |  Herna
Hlavní příběhová linie
Jednodušše tvarované sklepní prostory se strašidelnou hudbou a kvílením. Takhle začalo Submachine. Získejte 4 trojúhelníkové dílky do velkého kruhu, který vám otevře cestu ven. Další verze hry: v1.0, v2.0, v3.0, v4.0
Druhé pokračování Submachine série. Ve kterém zjistíte že první díl byla iluze, protože jste se vžili do videohry. Ocitnete se v tajemném zasypaném majáku, jeden z nejtajemnějších míst celého Submachine. Prohledávejte maják a čtěte si dopisy, ve kterých vám tajemná osoba Murtaugh pomůže z majáku uniknout. Další verze hry: Sketch, v2.0
Smyčka nebo-li Loop; nejhorší místo do kterého se můžete z majáku dostat. Jde totiž o záhadné místo, které doslova nebere svého konce. Navíc v tomto pozoruhodném až strašidelném místě neexistují žádné položky. Taky že mottem tohoto dílu je: "Jen stroj a ty.", poněvadž ve smyčce je spoustu stojů se skládačkami, později ale zjistíte, že není dobré vyřešit úplně všechny, pro člověka je to takřka nemožné.
Laboratoř. Ze smyčky jste se měli dostat do laboratoře, nebo někde poblíž. Avšak laboratoř není jediným dějištěm této epizody, dostaňte se k teleportéru a rozhodněte se, zda být nevzdělancem, nebo se vyučit skrz všemožné lokace. Projděte řadou zkoušek a dozvíte se něco o Submachine.
Jste vyučeni, teď je čas pracovat. Prohledejte Root, nejstarší lidsky vytvořenou část Submachine, na souřadnicích 5-5-2 a procházejte ho s pomocí deskových teleportérů, aby jste poté našli drahokamy moudrosti, až je získáte můžete napájet transportér pro další cestu.
Okraj (The Edge) - Místo plné strojů a systémů. Údajným účelem okraje je zabránit Submachine rozšiřovat se dál a dál. Při své cestě zjistíte, že nejste prvním, kdo tímto místem prochází a naleznete různé dokumenty. Musíte se dostat ze spárů strojů a splnit to, co vám Murtaugh vzkazoval. I když vše není tak růžové jak se zdá.
Z šedošedého okraje Submachine, jsme se přesunuli do jádra, který je přesný opak okraje - tvoří ho příroda a nádherné kamenné útvary, budovy a zahrady. Poznejte konečně funkci pověstných Murtaughových karma portálů, čtěte dopisy od Liz, Murtaughovi kamarádky a kolegyně, která přijela udělat výzkum. V její lodi se ale odehrálo něco podzřelého.
Vycestovali jste zeleným portálem a jste opět v neznámu. Prozkoumejte místo a najděte podivuhodný teleportér, který když je nasazen na vaši hlavu, nepřesune vás na jiná místa, nýbrž do jiných dimenzí. Prozkoumejte díky němu všechny dimenze a poté otevřete bránu do svatyně, kam podle všeho Liz mířila.
Ve stopách Liz pokračujeme do svatyně, kde nalezneme prameny karmické vody, která nám bude pomáhat v překonání nástrah. Projděte svatyni a pyramidu a možná budete překvapeni na co narazíte. A co potom dál? Na to snad časem přijdete.
Po otevření osmé vrstvy se pomalu blížíme ke konci avšak čeká nás ten z daleka nejnáročnější úkol, při kterém se budeme muset vrátit na nám už známá i neznámá místa. Kým vlastně jsme? Jsme vůbec hodni úniku ze Submachine? A pokud ano, jakým způsobem a co je mimo Submachine? Odpověď na tyto všechny otázky se dozvíte ve finále herní série, která všechno tohle začala.
Dodatečné epizody
Jste u vstupu do staré hrobky. Moře šumí, avšak kdopak ví, jestli to moře vůbec je. Jsme přeci v Submachine. Dostaňte se do hrobky a překonejte její nástrahy, aby jste mohli získat drahokam moudrosti, který vám v životě ukáže cestu.
Probudíte se v čalouněné místnosti něčeho, co na první pohled vypadá jak psychiatrická léčebna. V místnosti s Vámi není nic jiného než hudební přehrávač. Dostanete-li se ven, zjistíte, že to moc psychiatrií nepřipomíná, spíše se procházíte ve vlastních vzpomínkách. Hudební doprovod připravil stejnojmenný hudebník. Další verze hry: Redux
Při tradičním průzkumu jste se dostali do pískem zasypaných místností. Háček je v tom, že se zdejší teleportér rozbil. Prohledejte chodby mayské stavby a dostaňte se až k notoricky známému mayskému kalendáři a posuňte apokalypsu o pár let dál.
Nezařaditelné
Prozkoumejte všechny dosud známé místnosti Submachine skrz na skrz, pomocí číslených teleportérů i Murtaughových karma portálů. Pročtěte si teorie fanoušků a třeba Vám potom bude více věcí jasnějších a nebo naopak.
Je začátek první světové války, na vědecké konferenci v Curychu bylo uneseno několik vědců, pro jejich intelekt a nápady. Někdo je patrně unesl, aby mu vyvinuli nové zbraně. Po jednom takovém vědci pátrá agentka Kara, pomoz ji prohledat dům vědce Karla von Totena a získat nějaké stopy.
Prošli jste Totenovým domem i sklepem. Když jste pak nechtěně spustili alarm, unikli jste do stok. Stoky však vedou do tajného podzemního sídla, kde bylo několik špehů napíchnuto na Totenův dům. Shromažděte informace a zjistěte jejich záměr.
Kara dostala jízdenku do Curychu, kde na ni má čekat osoba, která ví víc informací o případu. Kara si ale už při příjezdu všimne, že něco není v pořádku a, že je sledována. Musí proto postupovat opatrně, i když se setkání s nepřítelem nejspíše nevyhne.
Kara dorazila do Lisabonu a stále hledá Karla von Totena. Jenže, při vcházení do jednoho domů v Lisabonu se jí přihodí něco podivného, co překračuje krajní meze a podivné věci se dějí po celém Lisabonu... Vyřeší Kara tuto záhadu, a najde von Totena? Pomozte ji!
Hlavní příběhová linie
Daymare Town, volně přeložitelé jako město noční můry dne, je jednoduše kreslená hra, s jednoduchým příběhem, zato obtížnost hry se nezasvěcenému hráči může zdát obtížná. Ocitli jste se v podivném městě s podivnými obyvateli a nevíte jak jste se tam dostali a proč tam jste. Cílem hry je posbírat všechny kousky skládaček a otevřít pomocí nich padací most.
Dostali jste se přes most a vaše dobrodružství napříč podivnému městu které je součástí noční můry dne. Tentokrát narazíte na více obydlenější část tohoto města. Zjistíte, že zde žije spoustu bizarních obyvatel a některým budete muset pomoci, abyste se posunuli dál. Najděte všechny druhy vajec, shromažděte je a unikněte pomocí horkovzdušného balónu.
Odletěli jste balónem, ale záhy jste se najednou probudily v nemocnici. Nevíte nic, jestli jste havarovali, ani co se stalo, rentgen ale ukazuje, že jste měli četné zlomeniny a doktoři si myslí, že blouzníte. Uprchněte z nemocnice a dostaňte se zase o krůček dále. Nyní můžete s obyvateli města obchodovat a tak se Vám otevírají široké možnosti.
Opustili jste město, ale můra dne pokračuje. Všude je jen písek a mlha. Pustina je příliš velká na to, aby jste pokračovali zase dál a dál. Najděte civilizaci, jestli zde vůbec něco v tomto duchu existuje a snažte se splnit to, co se s vámi táhne už čtyři díly a to... Uniknout z noční můry dne. Myslíte, že se vám to opravdu podaří?
Minihry
Bavila Vás schovávaná, když jste byli menší? Nebo jste příznivci zajímavých fotografií? To by pro Vás 10 gnomes mohlo být to pravé ořechové. V každém jednotlivém díle této série je Vašim úkolem najít na snímcích z různých míst 10 trpaslíků, většinou v časovém presu deseti minut.
Každoměsíční projekt 2008
Každoroční projekt, od 2010
Mateusz Skutnik koncem každého roku tvoří menší minihru nebo adventuru, kterou děkuje svým příznivcům za úspěchy v uplynulém roce. Každý díl je odlišný stylově i žánrově.

Mr. Mothball je série miniher ze světa naftalínových kuliček s různorodým podáním... Jeden díl je platformovka druhý zase sbírání vloček a tak dále... Prostě hrajte!
Mission to, taktéž označovaná jako 'm2' nebo Solar System Series je série her s typickými zelenými kosmonautíky, ve které má každý díl jiné podání, jeden je platformovka druhý skákačka z kámen na kámen. Prostě každý díl má to své. Hodně štěstí při misích na planety sluneční soustavy!
Předtím, než Mateusz začal se Submachine, vydával hry ze série veverčí rodinky - Squirrel Family. Jde o obrovskou sérií plošinovek, skákaček a předělávek klasických her, například stará hra Nu Pagadi s vlkem, který chytá padající vejce tu má předělváku jménem EGZ. I když jsou tyto hry většinou jen jednoduchými experimenty, určitě Vás nějaká ve chvíli nudy zabaví.
Čtyři roční období
Další hry, abecedně
Point'n'click adventury
Garden Door, dalo by se přeložit jako 'Dveře od zahrady', je krátká p'n'c adventura vytvořená Mateuszem před vydáním Covert Front 4 jako zkrácení čekání. Je reálně focená s přikreslenými postavičkami a položkami. Kam ve skutečnosti dveře od zahrady, vedou. To zjistěte sami. Ale prozradím vám, že do zahrady to překvapivě není.
Jedna místnost, čtyři stěny, všude spousta automatů, trubek, písku, pohozených disků, čísel a znaků a Vy musíte uniknout! Podaří se vám uniknout z Jay Is Games? HD verze hry je ke stažení zdarma.
Nezařazené minihry
 

63 lidí ohodnotilo tento článek.

Aktuální články

Reklama